FRAKT & LEVERANS

FRAKT & LEVERANS

LEVERANSTID 4-14 arbetsdagar

Ditt paket distribueras 1-2 arbetsdagar efter att du lagt din order.

Har du några frågor kring din leverans, vänligen kontakta oss på info@furstockholm.se 

Vi har vårat lager baserat i ett icke EU-land för att dra ner på kostnaderna i vår webbshop. Vilket innebär att din order skickas därifrån, du som kund står därav för eventuella tullavgifter. FUR STOCKHOLM står inte för eventuella tullavgifter och införselmoms. Du som kund står även för fraktavgift om inget annat anges. 

Du kan enkelt spåra din order via textmeddelandet du kommer att få skickat till dig ifrån DHL. Har du angett fel telefonnummer eller annan kontaktinformation? Vänligen kontakta oss snarast. 

Frågor? Kontakta oss via info@furstockholm.se 

 

ÅNGERRÄTT

FUR STOCKHOLM erbjuder 14 dagars returrätt. Vid en retur- var vänlig kontakta oss via mejl info@furstockholm.se inom lagstadgade 14 dagar efter att du mottagit ditt paket. Vid köp utanför Sverige, står du som kund för total eventuell returkostnad. 

Vi mejlar dig en retursedel, en returkostnad på 149:- debiteras och  eventuell tullavgift som du betalat vid ankomst av ditt paket återbetalas inte.

Du som kund ansvarar även för att produkten mottages av oss i samma skick som du fått produkten i, vi förbehåller oss rätten av att dra av ett eventuellt belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde. Din retur kommer att återbetalas inom 3-4 bankdagar i samma form som du betalat oss efter att vi mottagit ditt paket. 

Om du returnerar din order efter att returrätten på 14 dagar har passerat förbehåller vi oss rätten att återbetala dig med ett presentkort istället för din ursprungliga betalningsmetod.

Läs mer på konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

Öppet köp gäller

Fler frågor kring returer? Kontakta info@furstockholm.se

 

BYTESRÄTT

Vi erbjuder ingen bytesrätt, vi råder dig att påbörja en retur och en ny beställning på varan du istället vill ha vid ett så kallat byte av ditt köp. 

 

REKLAMATION

Har du fått hem en vara skadad, felaktig eller med ett fabrikatsfel? Kontakta oss snarast på info@furstockholm.se eller på +46 73 085 49 13.

En reklamation skickas till:

FUR STOCKHOLM

BOX 1266

164 28 KISTA 

 

Efter ett godkännande ifrån oss per mejl skickas det ett mejl till dig som kund med anvisningar om hur paketet skall returneras tillbaka till oss, du får en retursedel som du bör skriva ut och fästa på ditt paket, därefter skicka tillbaka det till oss. När vi mottagit ditt paket skickas din order på nytt. 

 

RETURNERAT PAKET

Du som kund ansvarar över att ditt paket tas emot av dig, alla våra kunder kan enkelt spåra sina försändelser och får notiser om hur och när paketet skall levereras/hämtas ut. Ifall att du som kund inte tar emot din beställning kommer paketet att kasseras hos fraktbolaget, vilket FUR STOCKHOLM inte ansvarar över, därav återbetalas inte något belopp. 

KONTAKT

Har du frågor kring din order? Kontakta oss via info@furstockholm.se